museum-digitalwestfalen

Close
Close

Hans Dorn (Bildhauer) (1889-1971)

Hans Dorn (1899-1971) war Bildhauer und Medailleur. 1920 hatte er das Atelier des Bildhauers Will Lammert in der Künstlerkolonie „Am Stirnband“ in Hagen übernommen. Zeitweilig war er als Lehrer im Handfertigkeitsseminar am Deutschen Museum für Kunst in Handel und Gewerbe tätig. Er gestaltete mehrere Skulpturen im öffentlichen Raum sowie Medaillen.

Objects and visualizations

Relations to objects

Ehrenbürgergabe für Adolf HitlerEhrenmedaille für Christian RohlfsMedaille auf die Geburt der 100.000 Einwohnerin
Show objects

Relations to actor

This actor (left) is related to objects with which other actors (right) are related to

Created Hans Dorn (Bildhauer) (1889-1971)
[Relation to person or institution] Adolf Hitler (1889-1945)
[Relation to person or institution] Paul von Hindenburg (1847-1934)
[Relation to person or institution] Karl Ernst Osthaus (1874-1921)

Show relations to actors
Relations to places

Relations to time periods

Show relations to time periods