museum-digitalwestfalen

Close

Search museums

Close

Search collections

Hans Holbein (der Jüngere) (1497-1543)

"Hans Holbein der Jüngere (* 1497 oder 1498 wahrscheinlich in Augsburg; † 29. November 1543 in London) war ein deutscher Maler. Auf einem Selbstbildnis, das er kurz vor seinem Tod malte, bezeichnet er sich selbst als Basler, das Zunft- und Bürgerrecht der Stadt Basel hatte er 1519 erhalten. Er zählt zu den bedeutendsten Renaissance-Malern." - (Wikipedia 25.05.2018)

Object-mediated relations to other actors

(The left column names relations of this actor to objects in the right column. In the middle you find other actors in relation to the same objects.)

[Relation to person or institution] Hans Holbein (der Jüngere) (1497-1543)
[Relation to person or institution] Paulus (Apostel) ()
[Relation to person or institution] Adam (Bibel) ()
[Relation to person or institution] Eva (Bibel) ()
[Relation to person or institution] Heidenreich Droste zu Vischering (1508-1588) ()